loading...
test

sa

test بازدید : 13 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

دانلود مجموعه هفتم سریال شوخی کردم قسمت 13 و 14

لینک های دانلود اضافه شد

پوستر مجموعه هفتم شوخی کردم

test بازدید : 27 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)

ملایر در غرب ایران و جنوب شرقی استان همدان قرار دارد و بزرگترین شهر این استان به لحاظ مساحت است. این شهرستان دارای ۴ بخش مرکزی، بخش جوکار، بخش سامن و بخش زند و ۸ شهر تابعه است

ملایر از شمال به شهرستان‌های همدان و تویسرکان، از غرب به نهاوند در استان همدان، از جنوب به شهرستان بروجرد در استان لرستان و از شرق به شهرستان شازند در استان مرکزی محدود است.

ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های معتدل است. این شهر در ناحیه‌ای کوهستانی قرار گرفته که از دره و کوه پایه‌های زاگرس تشکیل شده‌است.

بنا بر آثار به جای مانده در همدان کنونی و گفته‌های هرودوت تاریخ‌نگار یونانی، شهر هگمتانه یا اکباتان – همدان کنونی- پایتخت کشور ماد بوده‌است. بر این اساس ملایر و نواحی نزدیک به این شهر از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌اند.

...بقیه مطالب در ادامه مطلب

test بازدید : 28 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)

یخچال میرفتاح از آثار دوره قاجاریه در شهر ملایر است که توسط شخصی به نام میرفتاح ساخته شده است. این بنا به شکل گنبد بوده و از آجر ساخته شده است و در مسیر بلوار ملایر به بروجرد قرار دارد.

ارتفاع بنا از کف تا گنبد ۱۲ متر و از سطح تا منبع ذخیره یخ ۴ متر است. این یخچال دارای دو ورودی می‌باشد. یکی به شکل دهلیز بوده که مخصوص ریزش و تخلیه یخ و دیگری که محل رفت و آمد بوده است، با پلکانی به قسمت انتهایی یخدان و محل برداشت یخ منتهی می‌شود. ضخامت دیوارهای گنبد در قسمت تحتانی ۹۲ سانتی‌متر و در بالا به سه ردیف آجر ۲۰ سانتی‌متری می‌رسد. تنها عامل تزئینی بنا دو ردیف آجرکاری است که به شکل کمربندی و به ضخامت ۲۲۰ سانتی‌متر، داخل بنا را پوشانده است. در قسمت بیرونی و داخلی یخدان دو ردیف خشت به کار رفته است که نقش عایق را داشته و در فصل تابستان مانع از نفوذ گرما و ذوب شدن یخ‌ها می‌شده است. در حال حاضر برخی از قسمت‌های این بنا تخریب شده است.

یخچال میرفتاح یخچال میرفتاح

یخچال میرفتاح2 یخچال میرفتاح

یخچال میرفتاح3 یخچال میرفتاح

test بازدید : 20 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)

تالاب کردخورد که با نام تالاب آق گل نیز شناخته می‌شود در حدّفاصل استان‌های مرکزی و همدان در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی ملایر و یک کیلومتری جنوب شرقی روستای کردخورد (اسلام‌آباد) قرار دارد. این تالاب ۵ کیلومتر طول، ۳/۵ کیلومتر عرض و ۰/۵ متر عمق دارد. عمیق‌ترین نقطه تالاب در فصل پرآبی ۸۰ سانتی‌متر است. منابع تأمین‌کننده آب این تالاب نزولات جوی، ذوب برف ارتفاعات اطراف، نهرهای فصلی و چشمه‌های حاشیه‌ای و طغیان رودخانه قره‌چای است. این تالاب در اواخر فصل بهار خشک شده ولی در طول پاییز و زمستان آبدار است و در فصل بهار از میزان آب آن کاسته می‌شود. این تالاب در اواخر زمستان و اوایل بهار دارای چشم‌انداز زیبایی می‌باشد زیرا در این زمان که فصل مهاجرت پرندگان است، پرندگان از نقاط دوردست و بسیار سرد روسیه، قفقاز و کشورهای اسکاندیناوی به این محل پرواز می‌کنند. پوشش گیاهی دل‌انگیز و همجواری تالاب با کوه کت که بیش از ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد، زیبایی این تالاب را چندین برابر می‌نماید.

این تالاب از لحاظ وجود مواد غذایی مناسب برای پرندگان، یکی از غنی‌ترین آبگیرهای منطقه غرب ایران محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان‌دهنده حضور ۴۶ گونه از پرندگان ایران در آق گل است. از جمله پرندگان آبزی و کنار آبزی منطقه می‌توان به کشیم کوچک، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، فلامینگوی بزرگ، بوتیمار کوچک، حواصیل زرد، خوتکا، آبچلیک پا سرخ، چوب پا، چنگر نوک سرخ، کاکایی سرسیاه، زرده پره تالابی، پرستوی دریایی، نوک کاکایی، اردک بلوطی و … اشاره کرد.

این تنوع اکولوژیک بالا جایی برای تردید باقی نمی‌گذارد که تالاب آق گل نیاز اساسی به برنامه‌های حفاظتی و مدیریت مناسب دارد.

تالاب کردخورد تالاب کردخورد

تالاب کردخورد2 تالاب کردخورد

تالاب کردخورد3 تالاب کردخورد

تالاب کردخورد6 تالاب کردخورد

تالاب کردخورد8 تالاب کردخورد

test بازدید : 34 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)

خانه لطفعلیان یکی از آثار دوره قاجاریه است که در خیابان شهید مصطفی خمینی شهر ملایر قرار دارد. سازنده و مالک اولیه این خانه محسن مصدقی معروف به مصدق‌الممالک از وابستگان فتحعلی شاه قاجار بوده که با بهره‌گیری از معماران زبده آن دوره اقدام به ساخت این مجموعه کرده است. این بنا اکنون بازسازی شده و به عنوان موزه ملایر مورد بازدید علاقمندان قرار می‌گیرد.

خانه لطفعلیان21 خانه لطفعلیان

خانه لطفعلیان3 خانه لطفعلیان

خانه لطفعلیان4 خانه لطفعلیان

خانه لطفعلیان5 خانه لطفعلیان

خانه لطفعلیان6 خانه لطفعلیان

خانه لطفعلیان7 خانه لطفعلیان

خانه لطفعلیان8 خانه لطفعلیان

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بیشتر تمایل دارید چه مطالبی در سایت قرار گیرد ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 4
  • بازدید کلی : 1,807